تبلیغات
نیوشانیک بازاریابی شبکه ای موادغذایی - اطلاعیه مهم روابط عمومی شرکت نیوشانیک

اطلاعیه مهم روابط عمومی شرکت نیوشانیک

چهارشنبه 1 آذر 1391 12:13 ب.ظ

نویسنده : حسن نوروزی

مقدمه: سرمایه ی نیوشانیک دارایی های مادی آن نیست، در واقع شما بازاریابان، سرمایه های اصلی شرکت هستید. هدف از نگارش این اطلاعیه صحبت صمیمانه ای است با یکدیگر. ابتدا از شما بازاریابان محترم بابت کاستی هایی که در زمینه های مختلف وجود داشته عذرخواهی کرده و مراتب سپاس و قدردانی خود، از همراهی صادقانه و کم نظیر شما در این مدت را اعلام می نماییم. همچنین از عزیزانی که در شهرستان-های اقصی نقاط کشور مسائلی چون تاخیر در حمل و نقل و تحویل کالا را تجربه کرده و بی گلایه تمام این سختی ها را پشت سر گذاشته اند پوزش می خواهیم. دوست داریم شما هم بدانید که در نیوشانیک تمام تصمیمات بر پایه ی استدلال، تفکر منطقی و در نظر گرفتن موارد قانونی گرفته می شوند. حال سعی داریم بیش از پیش پاسخ گوی سوالات و ابهامات احتمالی شما بازاریابان عزیز باشیم و به تک تک آنها به طور کامل پاسخ دهیم.

1- افزایش کالا: درخواست های زیادی در مورد افزایش سبد کالای محصولات شرکت از سوی شما مطرح شده و علت تاخیرهای پیش آمده در این قضیه را بارها جویا شده اید. باید بگوییم که ما تمام تلاش خود را بکار گرفته-ایم اما مسایلی نیز در این زمینه وجود دارد که بهتر است شما به عنوان عضوی از خانواده بزرگ نیوشانیک از آن ها مطلع شوید . نخست آنکه : برای اضافه شدن هر کالا به سبد محصولات، ابتدا باید مذاکرات لازم انجام شده و مجوزهای مربوط اخذ گردند. همچنین باید این نکته را یادآوری کنیم که بازاریابی شبکه ای صرفا فروش برندهای نام آشنا و معروف موجود در مغازه ها و فروشگاه ها نیست. برخی از این محصولات آنقدر حاشیه ی سود پایینی دارند که حتی در گروه C محصولات شرکت هم قرار نمی گیرند. در واقع هدف از بازاریابی شبکه ای، معرفی و فروش محصولات با نام ها و برندهای جدید و کیفیت ممتاز است. با این کار شرکت می تواند محصولاتی را به سبد خود اضافه نماید که حاشیه ی سود بالاتری داشته و می توانند در گروههای کالایی بالاتر قرارگیرند. نیوشانیک برنامه ریزی کرده تا در آینده ای نزدیک، سبد محصولات خود را به ارزش ریالی 15.000.000 گسترش دهد که مبلغ 3.000.000 ریال آن، شامل گروه کالایی A است. البته این نکته را نیز یادآور می شویم که شرکت با بررسی شرایط و به صلاحدید خود و رعایت مصلحت بازاریابان، تعیین کننده انواع کالاهایی است که تدریجا به سبد محصولات اضافه می شود.

2- نوسانات قیمت کالا : یکی دیگر از مطالبی که بازاریابان دلیل آن را جویا هستند، تغییرات و نوسان قیمت محصولات در بازه های زمانی کوتاه است. شرکت های هم پیمان با نیوشانیک فقط محصولاتی نظیر چای، برنج، ماکارونی و لواشک را تولید می کنند که طی این مدت، این محصولات کم ترین تغییرات و نوسان قیمتی را داشته اند. اما سایر محصولات موجود در سبد کالای نیوشانیک توسط شرکت های دیگر تولید می شوند و قیمت آنها تحت تاثیر شرایط عمومی کشور و سیاست های قیمت گذاری شرکت تولیدکننده است و کنترل قیمت آنها خارج از عهده و توان ما است.

3- آگاهی از موجودی کالا در انبار شرکت بصورت آنلاین : مساله ای که در حال حاضر بازاریابان با آن مواجه اند، عدم اطلاع از موجودی کالاها در انبار است که این مساله گاهی اوقات مانع از فروش، بر اساس برنامه ی پیش بینی شده شان می شود. سایت جدید شرکت طوری طراحی شده که هر بازاریاب در هنگام خرید هر کالا، می تواند از تعداد آن کالا در انبار شرکت آگاه شده و خریدهای خود را بر اساس آگاهی از موجودی دقیق آن برنامه ریزی کند.

4- رفع مشکلات نرم افزاری و ایجاد سایت جدید : وب سایت و نرم افزار کنونی شرکت دارای نواقص بسیاری می باشد و این مساله بارها از طرف شما بازاریابان عزیز تذکر داده شده است. ما نیز بر این مسایل واقف بوده و اشکالات وارده بر آن را کاملا پذیراییم و با تمام وجود برای رفع این نواقص گام برداشته ایم. از شما نیز می خواهیم تا رفع کامل این نواقص در دی ماه که سایت جدید شرکت با قابلیت هایی منحصر به فرد آغاز به کار می کند، با صبوری خود ما را همراهی نمایید.

5- صادرات : یکی از برنامه های آتی شرکت، صادرات محصولات غذایی و گیاهی به کشورهای همسایه و توسعه ی تجارت بازاریابی شبکه ای با محوریت کالاهای ارگانیک ایرانی در عرصه ی بین المللی است. لذا از شما به-عنوان همکاران مان خواستاریم که در این مهم نیز ما را یاری نمایید و در صورت آشنایی با محصولی ارگانیک یا سنتی باکیفیت، با ما در ارتباط باشید. با این کار نه تنها به رشد شرکت کمک نموده اید، بلکه کمک می کنید تا بازاریابان شبکه ای ایرانی که در خارج از کشور عزیزمان فعالیت می کنند به خانواده بزرگ نیوشانیک بپیوندند.

6- راه اندازی واحد تحقیق و توسعه: هر مجموعه ای برای موفقیت و تعالی خود در آینده، نیازمند سرمایه گذاری کلان در زمینه ی تحقیقات است. در همین راستا نیوشانیک واحد جدیدی به نام تحقیق و توسعه (R&D) را راه اندازی کرده که هدف آن گسترش فعالیت های شرکت بر مبنای اصول بین المللی بازاریابی شبکه ای می باشد.

7- پلن جدید: طرح درآمدزایی هر شرکت بازاریابی شبکه ای، یکی از مهم ترین عواملی است که به موفقیت بازاریابان و در کنار آن به موفقیت شرکت کمک شایانی می کند. نیوشانیک نیز این مهم را درک کرده و اقدام به برنامه-ریزی برای تغییر طرح درآمدزایی شرکت نموده و اعلام می کنیم که از ضعف های طرح درآمدزایی کنونی آگاهیم، اما به دلیل نوپا بودن شرکت، کمبود وقت و در عین حال قوانین خاص موجود در بازه ی زمانی کسب مجوز، راه دیگری جز انتخاب آن نداشتیم. به شما به عنوان عضوی از خانواده ی بزرگ نیوشانیک این نوید را می دهیم که پلن جدید شرکت حاصل مطالعات و تحقیقات فراوان واحد تحقیق و توسعه ی شرکت است و یکی از جدیدترین و در عین حال جذاب ترین طرح های درآمدزایی مورد استفاده در صنعت بازاریابی شبکه ای روز دنیاست. در این پلن نهایت سعی ما بر این بوده که بیشترین نفع برای بازاریابان در نظر گرفته شود.

8- سایت آموزش و اخبار : با تلاش کارکنان شرکت، سایت آموزش و اخبار تا چندین روز دیگر راه اندازی می گردد و این امر باعث ارتباط بیشتر میان شرکت و بازاریابان محترم می گردد. به طور قطع راه اندازی سایت آموزش و اخبار از ابتدای آذرماه باعث حمایت هرچه بیشتر از شما عزیزان می گردد. سایت آموزش و اخبار از دو بخش اصلی و چندین قسمت فرعی تشکیل شده است. در بخش آموزش، برنامه های کامل و جامعی برای آموزش گام به گام بازاریابان ارایه می شود. در بخش اخبار نیز بازاریابان می توانند از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شرکت مطلع گردند. به منظور ایجاد فضایی صمیمی و گسترش فرهنگ انتقاد میان بازاریابان و نیوشانیک، در این سایت سامانه شکایات نیز طراحی و راه اندازی شده است. در این سامانه، قسمتهای مختلفی مانند شکایت بازاریاب از شرکت و همچنین شکایت بازاریابان از یکدیگر در نظر گرفته شده است.

9- برنامه آموزشی شرکت : علاوه بر سایت آموزش و اخبار، تهیه و تدوین بسته های آموزشی کاربردی برای حمایت بیشتر از بازاریابان هم در دستور کار قرار گرفته است. در همین راستا، تیم آموزشی توانمندی تشکیل خواهد شد که تمامی شهرستان ها را پوشش داده و در صورت نیاز به آموزش های کامل تر، مدیران این تیم به شهرستان های مختلف رفته و به بازاریابان شرکت برای رسیدن به موفقیت های بیشتر به صورت گام به گام آموزش خواهند داد.

10- شعبات شهرستان : یکی از درخواست هایی که بارها و بارها از سوی بازاریابان شرکت که در شهرستان ها مشغول به فعالیت هستند مطرح شده، راه اندازی دفتر نمایندگی شرکت در شهر محل فعالیت شان است. نیوشانیک در نظر دارد تا پایان بهمن ماه در بیشتر مراکز استان ها، شعبات و نمایندگی های شرکت را راه اندازی نماید تا در این استانها، بازاریابان بتوانند محصولات خود را به صورت مستقیم از نمایندگی های شرکت دریافت نمایند. لازم به ذکر است که برای راه اندازی شعبه ی شرکت در هر استان، اولویت با مراکز استان ها می باشد. زیرا راه اندازی شعبات فرآیندی ضابطه مند بوده و باید پیش شرط هایی چون انتخاب مدیر دفتر با ویژگی هایی خاص، موقعیت مکانی شعبات، حداقل تعداد بازاریابان فعالی که در آن شهر مشغول به فعالیت هستند و ... در نظر گرفته شود. در عین حال شهرستان هایی چون رفسنجان، شهر بابک و طبس که دوستان و همراهان ما در آنجا صادقانه و با تمام وجود مشغول به فعالیت هستند نیز در برنامه ی توسعه ی شعبات شرکت قرار دارند.

11- دفتر خیابان آفریقای تهران : مدت دو ماه است که شرکت مشغول بازسازی و تجهیز دفتر جدیدی در خیابان آفریقای تهران است که به جرات می توان گفت منحصر به فرد ترین دفتر نمایندگی شرکت های بازاریابی شبکه ای در سراسر کشور می باشد. این دفتر که از امکانات ویژه ای برخوردار است، طی 10روز آینده به بهره برداری می رسد و فقط بازاریابانی که از لحاظ حجم فروش و دریافت پورسانت، رده های بالای شرکت را کسب کرده اند، می توانند از این دفتر و امکانات خاص آن استفاده کنند.

12- تبلیغات شرکت : مطلب بعدی که لازم دانستیم در اینجا بدان اشاره کنیم بحث تبلیغات شرکت به خصوص در شهرستان ها است. سیاست شرکت برای تبلیغات در شهرستان ها این است که ابتدا شعبه ی شرکت در آن شهرستان افتتاح شود و پس از آن، تبلیغات به صورت کاملا منسجم و برنامه ریزی شده از طرف نمایندگی شرکت در آن شهرستان به بهترین نحو انجام گیرد.

13- همکاری بازاریابان با شرکت : نیوشانیک همواره بر این اعتقاد بوده است که در حد امکان از توانایی های بازاریابان در فعالیت ها، خدمات غیر مالی و غیراستراتژیک خود و حتی تصمیم گیری های خرد شرکت بهره گیرد. ما ترجیح می دهیم اگر قرار است در راستای گسترش و توسعه شرکت در تهران و شهرستان ها از خدمات افرادی استفاده شود و سودی به آنها تعلق گیرد، بهتر است این سود به عنوان یک درآمد جانبی به بازاریابان شرکت پرداخت شود. در همین راستا، شرکت راه اندازی و تجهیز دفتر آفریقا را به «آقای علی محمدحسن» و چاپ بروشور و کاتالوگها را به «آقای امیرحسام صلحی» واگذار نموده است و در همین جا از این آقایان کمال تشکر و قدردانی را داشته، امیدواریم در برنامه های بعدی شرکت از توانایی های ایشان و سایر بازاریابان به نحو احسن بهره گیریم. ضمنا نیوشانیک در جهت سامان دهی امور مربوط به بازاریابان و تطبیق هرچه بیشتر فعالیت شرکت با نیازهای آنها و دخیل نمودن نظرات ایشان در برخی تصمیمات شرکت، از جمله تصمیم گیری در مورد مسائل مختلف دفاتر، درصدد برگزاری جلساتی با حضور منتخبین بازاریابان برآمده است. تعداد اعضای مجمع مذکور 9نفر هستند. این اعضاء متشکل از 7نفر منتخبین بازاریابان و 2نفر نماینده از طرف شرکت می باشند که به زودی اطلاعات کامل آن، اعم از نحوه ی انتخاب این افراد و زمان رای گیری در دسترس شما قرار می گیرد. استراتژی نیوشانیک بر مبنای جذب افراد نخبه و خلاق طراحی شده است تا بتواند از این طریق جایگاه برتر خود را در این صنعت حفظ نماید. در همین راستا در سایت شرکت بخشی به عنوان «همکاری با ما» را در نظر گرفته ایم تا از این طریق بتوانیم بستری را برای بالفعل کردن استعدادهای بالقوه ی موجود در جامعه فراهم نماییم. در پایان این بخش از بازاریابان محترم استان های کرمان، یزد و شهرستان نیشابور که در رفع مسائل مربوط به حمل ونقل ما را یاری نموده اند، تشکر و قدردانی می نماییم.

14- حمایت دولت از نیوشانیک : یکی از سوالاتی که قطعا تا به حال زیاد از شما پرسیده شده، این است که: «از کجا معلوم که دولت از این شرکت حمایت کند؟» بهترین پاسخی که در جواب این افراد می توان داد این است که: الف- چندی پیش در یک گزارش خبری در برنامه ی20:30 شاهد آن بودیم که نیوشانیک به اشتباه، به فعالیت غیرقانونی متهم شد، اما چند شب بعد در همین برنامه، گزارشی از نماینده ی وزارت بازرگانی پخش شد که نه تنها گزارش قبلی را رد کرد بلکه در شبکه ی تلویزیونی سراسری به قانونی بودن فعالیت بازاریابی شبکه ای نیوشانیک تاکید شد. ب- از آنجا که مواد غذایی، کالاهایی ضروری و کاملا مصرفی هستند توزیع و فروش آن ها در هیچ جای دنیا تخلف محسوب نمی شود و اگر در مورد فروش کالاها، محدودیت ها و ممنوعیت هایی در کشورمان اعمال شود صرفا این محدودیت ها متوجه کالاهای لوکس و غیر مصرفی می باشد. پ- آخرین عاملی که بر قانونی بودن فعالیت نیوشانیک و حمایت دولت از ما تاکید می کند این نکته است که با توجه به تشکیل پرونده ی مالیاتی شرکت در سازمان امور مالیاتی کشور و اخذ کد اقتصادی به شماره 411398134675 از وزارت امور اقتصاد و دارایی، اعلام می گردد که بر این اساس (کد اقتصادی فوق، مرجع شناسایی شرکت در کلیه ی معاملات اقتصادی) و همچنین با توجه به لزوم رعایت قوانین مالیاتی از بابت ارائه ی گزارشات مالیاتی و پرداخت مالیات عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی، وجاهت قانونی شرکت از طرف وزارتخانه ی مذکور مورد تاییداست. در پایان از حمایت و همکاری همه جانبه ی «معاونت محترم مرکز امور اصناف، جناب آقای ابوالحسن اسماعیلی» و «سرکار خانم مفیدی، دبیر کمیته ی محترم نظارت» تشکر می نماییم که با حمایت این بزرگان، سختی راه برای ما هموار گردید. همچنین از بازاریابان عزیز نیوشانیک تشکر نموده و دست تک-تک این عزیزان را با تمام وجود و به گرمی می فشاریم. ما ادعا نمی کنیم بهترین هستیم، اما تمام سعی ما اینست که در کوتاه ترین زمان ممکن به تمام نقاط ضعف خود غلبه کنیم.




دیدگاه ها : () 




آخرین ویرایش: - -



ساسان
چهارشنبه 1 آذر 1391 12:34 ب.ظ
pسلام وبلاگ نویس عزیز وبلاگ با قالب قشنگی داشتی برای افزایش بازدید و بالا بردن آمار در گوگل به سایت مابرو و وبلاگتو ثبت کن همه وبلاگ نویسها هستند
ساسان
چهارشنبه 1 آذر 1391 12:26 ب.ظ
pسلام وبلاگ نویس عزیز وبلاگ با قالب قشنگی داشتی برای افزایش بازدید و بالا بردن آمار در گوگل به سایت مابرو و وبلاگتو ثبت کن همه وبلاگ نویسها هستند
Amir
چهارشنبه 1 آذر 1391 12:19 ب.ظ
pسلام
خوبی؟ ممنون که سر زدی
بازم بیا پیش ما
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر