تبلیغات
نیوشانیک بازاریابی شبکه ای موادغذایی - چرا درصد زیادی از بازاریابان در نتورک مارکتینگ شکست می خورند؟

چرا درصد زیادی از بازاریابان در نتورک مارکتینگ شکست می خورند؟

دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 03:12 ب.ظ

نویسنده : حسن نوروزی

چرا درصد زیادی از بازاریابان در نتورک مارکتینگ شکست می خورند؟ 

 

آیا می دانید تنها درصد اندکی از افرادی که بازاریابی شبکه ای را آغاز کرده اند موفق می شوند؟ متأسفانه این گفته کاملاً درست است. حتی این را نیز باید بگوییم که درصد بسیار بالایی از افرادی که این تجارت را آغاز کرده اند از ادامه کار منصرف می شوند و بازاریابی شبکه ای را رها می کنند. اما چرا؟

در این مقاله می خواهیم برخی از دلایل شکست در این تجارت را بازگو کنیم تا به کمک آن ها، شما و افراد تیم تان بتوانید از دام های سر راهتان در امان بمانید و جزء افراد موفق در بازاریابی شبکه ای شوید.

 برای این مسئله – انصراف افراد تازه وارد - دلایل زیادی وجود دارد که عبارتند از:

1- عدم آمادگی کافی و طرز تفکرهای اشتباه افراد تازه وارد

دلیل اصلی و شماره یک این است که بیشتر افراد تازه وارد، برای انجام کارهای مربوط به این تجارت آماده نشده اند. آنها در این تجارت، قربانی طرز تفکر دروغین «یک شبه پولدار شدن» می شوند، به خصوص هنگامی که مدتی از کارشان می گذرد و هیچ درآمدی ندارند. همچنین بازاریابان وقتی می بینند محصولات برای فروش - برخلاف چیزی که به آنها گفته شده: «محصولات خودشان، باعث فروش خودشان می شوند» - نیاز به بازاریابی دارند و خودشان باعث فروش نمی شوند، دلسرد می شوند.

2- فقدان آموزش

تقریباً همه شرکت های بازاریابی شبکه ای بزرگ دنیا، آموزش هایی را آماده کرده و پیشنهاد می دهند که به بازاریابان تازه وارد کمک می کند تا هر چه سریع تر موفق شوند. برخی از آنها، این آموزش ها را به صورت کارگاه های آموزشی و حتی دوره های آنلاین برگزار می کنند. آموزش در برخی دیگر، بر پایه آموزش های فردی و مربیگری است که توسط حامی های هر فرد برگزار می شود. در بسیاری از موارد، این سیستم تکثیر نمی شود و ورودی های جدید آموزش درست و کافی نمی بینند، زیرا بالاسری آن ها آنقدر مشغول است که نمی تواند این کار را برایشان انجام دهد. در مواردی دیگر هم، ورودی جدید اهمیت آموزش ها را درک نمی کند و چون خودش تمایلی ندارد، آموزش نمی بیند. به این دلایل است که می بینیم بسیاری از شرکت ها همیشه در حال کشمکش و سردرگمی هستند که چرا ورودی های جدید آنها از کار انصراف می دهند.

3- فقدان استقامت

برخی از افراد نیز معمولاً کار را جدی نمی گیرند. آنها برای دستیابی به یک شانس جدید، مدام از این شاخه به آن شاخه می پرند. قبل از اینکه بتوانند از شانس داده شده به آنها استفاده کنند، شرکت را رها می کنند؛ به جای اینکه اشتباه را در خود جستجو کنند، می گویند که شرکت خوب نیست.

4- فقدان اعتماد به نفس

فروشندگی کار هر کسی نیست. برخی از مردم از اینکه با دیگران در این زمینه مکالمه کنند راحت نیستند. شما می توانید با اندکی آموزش دادن - به خصوص در زمینه فروش - به آنها کمک کنید. همچنین بیشتر شرکت های بازاریابی شبکه ای خوب، ابزارهای آموزشی ای دارند که به افراد خجالتی در این زمینه کمک می کنند. اما اگر به شرکت تان، به محصولات تان و از همه مهم تر به خودتان اعتماد ندارید، قطعاً موفق نمی شوید.

5- سوءتفاهم های بنیادین در سازمان های نتورک مارکتینگ

برخی از مردم فکر می کنند که فقط با فروختن محصولات شرکت شان ثروتمند می شوند، در حالی که اینگونه نیست. ممکن است قادر باشید از فروش محصولات یک درآمد اضافی به دست آورید و البته اگر نهایت چیزی که به دنبال آن هستید همین است، در این حالت فقط می توانید موفقیت را در فروش بیابید. اما یادتان باشد که شرکت های بازاریابی شبکه ای بر این اساس راه اندازی شده اند تا به افرادی که سازمان های بزرگ می سازند پاداش دهند.

در واقع در این تجارت، سهم عمده ای از درآمد شما را تلاش و کوشش ها و سازمان زیرمجموعه شما تأمین می کند و علاوه بر آن، پاداش هایی که شرکت به عنوان پاداش های راهبری به شما پرداخت می کند. فقط در صورتی جزء آن دسته از افرادی خواهید بود که در این تجارت باقی مانده و موفق می شوند که بتوانید سازمان فروش بزرگ و قدرتمندی بسازید.

6- عدم عضوگیری از خانواده و دوستان نزدیک

تکنیک های مرسوم عضوگیری در بازاریابی شبکه ای به شما می گوید که «در شروع کارتان در بازاریابی شبکه ای، برای عضوگیری و ساختن سازمان تان باید به سراغ افراد نزدیک تان بروید». می دانید که من در چه موردی صحبت می کنم. اما در خیلی از موارد، آپلاین تان به شما می گوید که لیست تمام کسانی که می شناسید را بنویسید و پس از آن شما را تشویق می کند که فرصت کاریتان را به هر کسی که در آن لیست است، پیشنهاد کنید.

بیشتر شرکت های بازاریابی شبکه ای تشخیص نمی دهند که چرا با این روش، یک شخص نمی خواهد افراد نزدیک خود را وارد تجارت کند، و کار را به آنها پیشنهاد نمی کند. شاید هم دلیل آن این است که آن ها حس می کنند افراد نمی خواهند این کار را انجام دهند. زیرا در اصل، همه ما سال ها کار کرده ایم تا روابط مان را با دیگران بسازیم و اعتمادسازی کنیم و حال مراقبیم تا با کاری که شاید در مورد آن مطمئن نیستیم، روابط مان را به خطر نیندازیم.




دیدگاه ها : () 




آخرین ویرایش: دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 03:24 ب.ظ



محسن
چهارشنبه 27 آبان 1394 04:38 ق.ظ
عالی متشکرم از راهنمایی و مطالبی که در اختیار قرار دادید. من قبل از شروع به کار مطالب را خواندم و واقعا در شروع کارم بسیار کمک و دیدم رو وسیعتر کرد. تشکر.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر